نکاتی برای عکاسی از مادر و نوزاد
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

گرفتن عکس های زیبا و شیرین از یک مادر به همراه فرزندش ( یا فرزندانش ) می تواند وظیفه ای دشوار باشد. اما با کمی برنامه ریزی، پاسخ مناسب به پویایی خانواده و کمی دقت در انتخاب زوایا می توانید عکس هایی زیبا را ثبت کنید که تا سال ها مانند یک گنج باقی بمانند.

خانم ها می توانند منتقدان سرسخت خود باشند، بنابراین لرزشش را دارد که فکر کنید چگونه یک مادر را برای عکس هایش راضی نگه دارید. این موارد می تواند شامل آرامش دادن به مادر چه قبل از عکسای چه در زمان عکاسی کودک و انتخاب زاویه هایی مناسب در زمان عکسای می شود. در ادامه می خواهم ۱۰ نکته برای عکسای بهتر از یک مادر و فرزند را در آتلیه بارداری به شما آموزش دهم.

لباس پوشیدن

توصیه می شود از پوشیدن تاپ های بدون آستین پرهیز شود تا زیر بغل ها در معرض عکسای قرار نگیرند. همچنین توصیه می شود از لباس هایی که روی آنها تصاویر گرافیکی وجود دارد پرهیز کنید تا تمرکز بیشتر روی چهره ها باشد تا لباس ها. مادرهایی که تازه صاحب فرزند شده اند بهتر است از تی شرت یا پیراهن های آزاد استفاده کنند تا تاپ های تنگ مخصوص شیردهی.

نکاتی برای عکاسی از مادر و فرزند

میکاپ

در این نوع عکسای توصیه می شود از پودر صورت استفاده کنید تا جلوی درخشش را بگیرد، همچنین یک کانسیلر زیر چشم می تواند جلوی سایه افتادن را بگیرد. از یک سایه چشم کم رنگ استفاده کنید تا صورت روشن تر شود.

آرامش دادن به مادر

قبل از اینکه با مادر دیدار و شروع به عکاسی کنید در صورت امکان کمی با او چت کنید. هرچه او بیشتر با شما احساس راحتی کند در طول عکاسی نیز کمتر استرس دارد و عکسها بهتر می شوند.

زوایای جذاب پیدا کنید

اگر می خواهید در ژست گرفتن مادر را راهنمایی کنید به مادر پیشنهاد کنید وزنش را روی پشت پاهایش خم کند تا بتوان بهترین زوایا را از او گرفت. به او بگویید پیشانی اش را به طرف بالا بگیرد تا از هرگونه غبغب جلوگیری شود. بهترین جایی که می توانید کودک را نگه دارید اساسا قسمت ران مادر است.

زوایایی برای تازه مادرها

مطمین شوید وزن بچه باعث ایجاد برآمدگی نشود، معمولا خانم هایی که تازه مار شده اند خیلی نگران اضافه وزن حاصل از بارداری هستند و نمی خواهند در عکس ها به چشم بیاید. نگه داشتن بچه در خمِ بازو این مشکل را می پوشاند و اگر مادر خیلی نگران وزن بچه بود، می توانید کودک را به دست پدر بدهید و مادر از پشت دستهای خود را دور آنها حلقه کند.

یکی دیگر از انتخاب های مناسب این است که مادر به کنار و نزدیکه کودک دراز بکشد. از او بخواهید برای گرفتن یک پرتره زیبا سرش را نزدیک به کودک کند. با این کار زاویه را می توانید طوری تنظیم کنید که وزن بچه در عکس پیدا نباشد.

بازی و خنداندن

متوجه شوید در آن لحظه کودک از چه بازی لذت می برد و از مادر بخواهید همان کار را انجام دهد. بازی هایی نظیر پنهان شدن پشت یک عروسک و سپس بیرون آمدن، چرخاندن کودک، هواپیما شدن، بلند کردن کودک روی دو دست همه اینها می تواند لحظاتی را بسازد که عکاس تصاویری فوق العاده دلنشین را ثبت کند.

نکاتی برای عکاسی از مادر و فرزند نکاتی برای عکاسی از مادر و فرزند

بغل کردن و بوسیدن

این یکی از ارزشمندترین عکس ها برای مادر است، بنابراین باید کاری کنید کودک به زیبایی در آغوش مادر قرار بگیرد. اگر کودک به درخواست شما مادرش را بوس نمی کرد می توانید او را با به چالش کشیدن وادار به این کار کنید. مثلا به او بگویید نمی تواند بینی مادرش را ببوسد!

در مورد کودکان تازه متولد شده از مار بخواهید بوسه ای آرام روی صورت کودک بنشاند. می توانید به نقطه ای که با دوربین روی آن دید دارید اشاره کنید تا مادر همان قسمت را ببوسد.

نکاتی برای عکاسی از مادر و فرزند

در حال حرکت

مادرها می خواهند خاطره نگه داشتن دستان کوچک فرزندشان را ثبت کنند. بنابراین به خاطر داشته باشید که از مادر و فرزند در حالی که دست در دست هم راه می روند عکس بگیرید. همچنین از مادرانی که در مقابل دوربین احساس خجالت می کنند می توانید بخواهید با کودک به طرف دوربین بدوند تا هم راحت تر باشند و هم خوش بگذرانند.

نکاتی برای عکاسی از مادر و فرزند

لحظات آرام

حواستان به لحظات لطیفی که بین مادر و کودک اتفاق می افتد باشد – چنین موقعیت هایی را می توانید تبدیل به عکس هایی بسیار زیبا و تاثیر گذار کنید. ثبت کردن پیوند عاطفی بین مادر و فرزند یک امتیاز بزرگ است. وقتی کودک در کناره مادر احساس آرامش کرد فرصت را غنیمت بشمارید و سریع ثبتش کنید.

نکاتی برای عکاسی از مادر و فرزند

مادرهای خجالتی

در مورد مادرهای خجالتی سعی کنید جزئیات را وارد کار کنید مانند دستانشان که کودک را نگه داشته اند. اگر چهره اش در عکس باعث می شود احساس ناراحتی کند می توانید از این روش استفاده کنید. ثبت چنین جزئیاتی می تواند وقتی کودک بزرگ شد برایش خیلی ارزشمند باشد.

منبع:

بدونیم





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: